در تعریف سئو باید گفت که سئو به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اطلاق می شود. وب سایت های سئو در واقع کیفیت خود را بهبود می بخشند و عملکرد خود را مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو بهبود می بخشند.

 
تمرکز بر سئو یک وب سایت مهم ترین عامل در دستیابی به مخاطبان هدف و توسعه هویت برند شما است. بنابراین بی دلیل نیست که همه مشاغلی که برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجوی گوگل رقابت می کنند، به دنبال توسعه استراتژی های موثر برای بهبود رتبه سئو خود هستند.
 
سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا رتبه بالاتری در SERP داشته باشد. داشتن چنین رتبه بالایی باعث می شود سایت شما در موتورهای جستجو برای افرادی که به هر دلیلی به دنبال خدمات یا محصولات شما هستند ظاهر شود. گوگل، یاهو! و بینگ یکی از موتورهایی است که از رتبه سئو عبور کرده است و نام شما در صفحات بالاتر این موتورها قابل مشاهده است.
 
به طور کلی، چارچوب اصلی که فناوری سئو در آن قرار دارد به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: سئو داخلی، سئو خارجی، سئو فنی و دامنه سئو. هر یک از این چهار بخش اصلی شامل زیرمجموعه های مختلفی است که تأثیر مستقیمی بر بهبود وب سایت سئو دارد.
 
اگر سرعت وب سایت شما پایین است، باید کمی نگران سئو یا حتی ترس باشید! موتورهای جستجو به سرعت سایت شما بسیار حساس هستند و اگر نوار را پایین بیابند، سعی می کنند سایت مطمئن تری را در نتایج جایگزین کنند.
 
ما برای شروع کار خود به یک استراتژی روشن و دقیق نیاز داریم. استراتژی ما در سئو مبتنی بر درک ما از مخاطبان و تحلیل رقبایمان است. بر اساس موضوع هدف و ادبیات کاربر، عبارات کلیدی هدف را شناسایی می کنیم و با در نظر گرفتن وضعیت رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها، برنامه ای اجرایی برای هدف و تولید محتوا در نظر می گیریم.مجموعه ای از کارها و فعالیت هایی که در داخل یک وب سایت انجام می شود سئو داخلی یا داخلی نامیده می شود تا سطح بالایی از دید موتورهای جستجو را بدست آوریم. سئو خارجی یا خارج از صفحه کاری است که ما در خارج از صفحات وب سایت خود برای رتبه بهتر در گوگل انجام می دهیم.